Thursday 29 March 2007

Absolute madness. In Greece students are able to judge the quality of their educational books

Οι μαθητές κρίνουν το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού

Εδώ και μήνες το περιεχόμενο του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου έχει αναχθεί σε μείζον θέμα συζήτησης. Πολιτικοί, εκπαιδευτικοί, δημοσιογράφοι και γονείς εκφράζουν τις απόψεις τους και τάσσονται άλλοι θετικά και άλλοι αρνητικά.

Μάλιστα, πολλοί είναι εκείνοι που ζητούν ν’ αποσυρθεί το συγκεκριμένο σχολικό εγχειρίδιο.

Μαθητές του 49ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου αποφάσισαν να πουν τη γνώμη τους για το βιβλίο, αφού ουσιαστικά εκείνους αφορά το θέμα. Έτσι, κατέγραψαν τις απόψεις τους και τις δημοσιοποιούν.

Σε ανακοίνωση των μαθητών αναφέρονται τα παρακάτω: «Εμείς οι μαθητές της Έκτης τάξης του 49ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου παρακολουθούμε εδώ και καιρό τις συζητήσεις και τις κρίσεις και επικρίσεις που δέχεται το καινούριο βιβλίο της Ιστορίας της τάξης μας. Όλοι βγαίνουν και λένε τις απόψεις του εκτός από τους μαθητές. Θεωρώντας ότι πρέπει να ακουστεί και η γνώμη αυτών που διδάσκονται το βιβλίο ,αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε τις γνώμες μας και να τις δημοσιεύσουμε έτσι ώστε να ακουστεί και η γνώμη αυτών για τους οποίους γράφτηκε το βιβλίο, αλλά και γιατί πιστεύουμε ότι εφόσον διδασκόμαστε το συγκεκριμένο βιβλίο είμαστε και αρμόδιοι να έχουμε γνώμη. Παραθέτουμε λοιπόν τις απόψεις μας για ένα βιβλίο που έχουμε διαβάσει και διδαχτεί».



Οι απόψεις των μαθητών



ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ

Ορισμένοι άνθρωποι λένε ότι το βιβλίο είναι ακατάλληλο. Αυτό το υποστηρίζει κυρίως η Eκκλησία. Αυτά που μαθαίναμε όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι η επανάσταση άρχισε από την Αγία Λαύρα από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό. Αυτό δεν ισχύει γιατί άρχισε από την Μολδοβλαχία. Αυτό δυσαρεστεί την Eκκλησία. Επίσης μαθαίναμε για το κρυφό σχολειό που και αυτό δεν ισχύει άλλωστε η ύπαρξη του δεν αποδεικνύεται από πουθενά παρά μόνο από ένα πίνακα ζωγραφικής. Τώρα συνειδητοποιώ ότι η Iστορία που μας μαθαίνουν όλα αυτά τα χρόνια δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο ένα ψέμα κι αυτό με κάνει και θυμώνω πολύ.

ΚΩΣΤΑΣ ΡΟΜΠΟΣ

Ένα από τα προτερήματα του βιβλίου είναι ότι είναι εμπλουτισμένο με εκπαιδευτικό υλικό, πολλές πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές.

ΣΟΦΙΑ ΣΠΙΝΘΑΚΗ

Το βιβλίο κατηγορείται για το ότι δεν τονίζει τις εχθροπραξίες και τις απανθρωπιές των Τούρκων ή τα συναισθήματα των Ελλήνων στην καταστροφή της Σμύρνης.

ΕΛΙΝΑ ΧΑΤΖΗΚΟΚΟΛΑΚΗ

Ένας από τους λόγους που μου αρέσει το βιβλίο είναι ότι έχει πολλές πηγές και ότι δε βάζει συναισθήματα αυτός που το έγραψε. Κατά τη γνώμη μου θα ήταν λάθος να βάλει συναισθήματα επειδή ο ιστορικός δεν ήταν εκεί για να δει ο ίδιος τι έγινε, να νιώσει , τα έχει διαβάσει από τις πηγές κι αυτός.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΠΑΡΑΚΗΣ

Θα σας συνιστούσα να μην πιστεύετε όλα αυτά που λένε στις ειδήσεις για το βιβλίο της Iστορίας. Είναι πάρα πολύ καλό βιβλίο, απλά οι δημοσιογράφοι έχουν διαβάσει μόνο ένα κομμάτι κι από κει βγάζουν συμπεράσματα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ

Αυτό το βιβλίο μου αρέσει γιατί τα λέει όλα πολύ αναλυτικά, αναφέρει τα προτερήματα αλλά και τα ελαττώματα των Ελλήνων κατά την ελληνική επανάσταση. Έχει και μερικά πολύ σπουδαία ελαττώματα κατά τη γνώμη μου. Το πρώτο είναι ότι αναφέρει όλες τις μάχες από την αρχή της επανάστασης μέχρι το 1827 σε δύο μόλις κεφάλαια. Μετά βάζει μερικά άλλα κεφάλαια και μετά απ αυτά βάζει το κεφάλαιο «Η έκβαση του αγώνα», όπου λέει για τη ναυμαχία του Ναβαρίνου και την υπογραφή του πρωτοκόλλου του Λονδίνου και την αναγνώριση της Ελλάδας ως ανεξάρτητο κράτος . Πιστεύω πως όλα αυτά τα κεφάλαια θα έπρεπε να είναι συνεχόμενα και πιο αναλυτικές οι μάχες Ελλήνων και Τούρκων.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΥ

Αυτά που λένε διάφοροι ότι πρέπει να αποσυρθεί πιστεύω ότι το κάνουν για πολιτικούς λόγους. Ο ένας του ενός κόμματος λέει «είναι σωστά γραμμένα τα βιβλία» και ο άλλος για να του πάει κόντρα λέει «είναι λάθος» άρα πρέπει να αποσυρθούν. Πάντα όμως τα βιβλία της Ιστορίας κατακρίνονταν. Άλλος ξέρει τα γεγονότα αλλιώς, από τον άλλο.

ΜΠΑΜΠΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Κατά τη γνώμη μου το βιβλίο είναι αρκετά καλό. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να λέμε μόνο τα καλά των Ελλήνων αλλά και τα κακά. Κάποια σημεία περιγράφονται απλά και χωρίς πολλά λόγια. Καλό θα ήταν να υπάρχουν κείμενα από Έλληνες αλλά και από Τούρκους , ώστε να ακουστούν και να μάθουμε όλες τις γνώμες. Όσο για την Iστορία , κάθε λαός την παραμορφώνει όπως τον συμφέρει. Σε ένα πόλεμο η κάθε πλευρά κάνει εγκλήματα και μέσω του σχολείου προσπαθεί να τα κρύψει. Οι Έλληνες λένε ότι οι Τούρκοι δεν τους άφηναν να μορφωθούν ή ότι η επανάσταση άρχισε στην Πελοπόννησο. Δεν ξέρω τι λένε τα άλλα κράτη, όμως κάτι θα άλλαξαν κι αυτά.

ΜΙΧΑΕΛΑ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗ

Αυτό το βιβλίο είναι περιληπτικό και το μαθαίνεις πιο εύκολα. Πώς λένε ότι ο Παλαιών Π. Γερμανός σήκωσε τη σημαία της επανάστασης αφού ο ίδιος δεν το γράφει στα απομνημονεύματά του; Η Εκκλησία διαμαρτύρεται διότι δεν την αναφέρει πολύ. Κι όμως αν την ανέφερε θα έλεγε ότι εμπόδιζε την επανάσταση διότι δεν ήθελε να χάσει τα προνόμια που της είχαν δώσει οι Οθωμανοί, ότι αφόρισε τον Υψηλάντη επειδή ξεκίνησε την επανάσταση.

Τέλος θα μιλήσω για το κρυφό σχολειό. Μάλλον το ελληνικό σχολείο θα γινόταν το βράδυ αλλά δε γινόταν κρυφά από τους Οθωμανούς. Τα παιδιά το πρωί δούλευαν μαζί με τους γονείς τους και δεν είχαν χρόνο για σχολείο. Εξάλλου το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή τους ήταν να επιβιώσουν.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΡΙΑΛΩΝΗΣ

Όλο κατηγορούν τους Τούρκους, ότι ήταν κακοί και μας είχαν σκλαβώσει. Παρόμοια κάναμε κι εμείς , αλλά δε το παραδεχόμαστε.

ΑΛΙΚΗ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗ

Πιστεύω πως ότι λένε για το βιβλίο δεν είναι σωστό. Το βιβλίο διευκρινίζει καθαρά τα λάθη που κάνει ο λαός και μας λέει τι γινόταν στην οθωμανική αυτοκρατορία. Πιστεύω ότι δε θα μπορούσε να γραφτεί ένα βιβλίο που να υποστηρίζει τη γνώμη όλων των ανθρώπων όπως : των μαθητών, της δασκάλας, των παπάδων, των ιστορικών και των υπόλοιπων ανθρώπων γι’ αυτό καλό θα ήταν να μη διαμαρτύρεται ο καθένας για το βιβλίο, εξαιτίας της προσωπικής του άποψης.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΡΕΦΑΛΑΚΗΣ

Πιστεύω ότι ο αγώνας των Ελλήνων ήταν πολύ σπουδαίος. Εμείς στην Iστορία μαθαίνουμε ότι οι Τούρκοι ήταν οι κακοί, όμως κάθε λαός πιστεύει ότι είναι ο καλύτερος.

No comments: